FELICIA | LIFESTYLE!

Egoboost | How to be happy

Vi är värda det bästa och att må så bra som vi bara kan. Mår vi bra och är lyckliga i oss själva kommer allt annat att följa med, karriären och relationerna. Här är 5 saker du kan göra för att ge dig själv en extra boost..

1. Ta en paus från sociala medier!

Enligt studier från University of Chicago är sociala medier mer beroendeframkallande än cigaretter och alkohol. Inte så konstigt om vi, utan att tänka på det, kollar Facebook var tionde minut. Vi blir stressade av att kolla våra sociala medier och den stressen försöker vi lindra genom att kolla sociala medier. Att ta en kort paus från dem kan nog vara på sin plats, gör en detox. 

2. Ta kontakt med en gammal vän
Vi har nog alla en vän som vi inte pratar tillräckligt ofta med eller som vi kanske till och med tappat kontakten med. Ägna det här året åt att slå en signal till en gammal god vän. Boka in en fika och ta igen all tid som ni missat. Dessutom har forskare kommit fram till att vänner gör oss lyckligare och får oss att leva längre. Det här året handlade väl om att bli lyckligare? Så ring din vän.

3. Rensa din garderob

Det kan kännas jobbigt att ta tag i detta men du kommer känna dig lite lättare efteråt. Att slänga sina gamla favoriter kan göra ont men när du är klar kommer du bara tycka att det känns skönt. Även fast du fysiskt sätt inte bär på alla dina saker så bär du på dem emotionellt och på så vis känner du dig nedtyngd. 

4. Gör en boostande spellista
Musik kan verkligen påverka ens humör. Ni vet de gånger man varit lite nedstämd och sen satt på en sorglig låt och tårarna bara har sprutat? Som sagt, musik kan verkligen påverka humöret. Lägg ner lite tid på att skapa humörbaserade spellistor. Vill du bli mer fokuserad? Skapa en låtlista som gör dig superfokuserad. Vill du bli på bra humör? Skapa en låtlista med alla låtar du mår så himla bra av. Ja, du förstår principen. Det kommer vara så värt det.

5. Le! det kan minska smärta

Le som om du verkligen känner dig glad. Det är de små musklerna i ansiktet som skickar signaler till hjärnans hälsocentrum och på så vis kan ett stort leende höja en glad känsla medan ett litet leende kan sänka den.

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas